PERSBERICHT – Barcelona, 18 maart 2015

The Orange Elevator Pitch Pop-Up

Internationaal ondernemen zit de Nederlander al eeuwen in het bloed. De Nederlandse ondernemer kenmerkt zich door onverschrokkenheid, oplossingsgerichtheid, optimisme, creativiteit, vindingrijkheid, pragmatisme en doorzettingsvermogen. De vederlichte reizende tentoonstelling (een pop-up expo) The ´Orange Elevator Pitch´ is een ode aan deze pioniers van internationaal zakendoen. De 42 Nederlandse ondernemers vertellen hierin over hun eigenwijze-en-eigen wijze van het opzetten van een bedrijf in een aantrekkelijke, maar ook uitdagende markt als bijvoorbeeld Spanje. We richten ons op één specifieke stad: Barcelona. Ervaar in 42 portetten, teksten en 26 films hoe deze ondernemende Nederlandse entrepreneurs als jezelf, solide business cases neerzetten en er in slagen om handelsbruggen te slaan tussen Nederland en het buitenland.

De entrepreneurs zijn stuk voor stuk bekende profielen uit het uitgebreide lokale contactennetwerk van de handelsbevorderende Nederlandse overheid in het buitenland: de ambassades, consulaten en Netherlands Business Support Offices in de wereld. Samen met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) te Den Haag helpen we de ondernemer waar dan ook ter wereld verder met het ontwikkelen van business, door het geven van informatie, het vinden van business partners, het organiseren van evenementen en het ter beschikking stellen van ons uitgebreide netwerk ter plaatse.

Laat je door deze 42 verhalen informeren, inspireren en instigeren om zakelijke plannen te ontvouwen buiten de grenzen en de buitenlandse markten te ontginnen, je ziet dat het kan, in allerlei sectoren, kansen, thema´s en gaten in de markt. Neem daarom contact op met het RVO, je consulaat, je ambassade of NBSO, wij helpen je verder!

Het Netherlands Business Support Office (NBSO) Barcelona bracht een jaar lang de campagne The Orange Elevator Pitch met als Leitmotiv ‘uplifting interviews with Dutch entrepreneurs in Barcelona´. In deze tentoonstelling zijn de verhalen en portretfoto’s van de 42 Nederlandse ondernemers op de Spaanse markt die het afgelopen jaar met ons de lift naar boven namen, gebundeld. Deze Dutch pioneers in international business zijn het bewijs dat er volop marktkansen en mogelijkheden zijn om succesvol zaken te doen in uitdagende exportmarkten als bijvoorbeeld Spanje.

Contact:

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) , NBSO Thuishaven: Thijs de Jong, thijs.dejong@rvo.nl

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO), Communicatie: Deniece Reith, deniece.reith@rvo.nl

Netherlands Business Support Office (NBSO) Barcelona: Jasper van Dorrestein, jvd@nbso-barcelona.com

URLs: www.rvo.nl, www.nbso.nl, www.handelmetspanje.com, www.elevateyourbusiness.nl